.sommarvärme

Det är så varmt! Skönt och jobbigt på samma gång, men jag vill egentligen aldrig klaga på värmen. Hellre svettas än frysa! Fast det är skönt när det blåser lite ute så att det inte blir alldeles kvavt.

Idag har ungarna varit ute nästan hela dan. Hela förmiddagen på balkongen, och sedan gick vi ut till lekparkerna ett par timmar på eftermiddagen. A gick med sin hink med en boll och en spade i en bit bakom och plockade småsaker som hon la i hinken. Tillslut när vi hade stannat och hon kom ifatt såg jag vad hon plockat upp. Massa pinnar och en stor skruvmejsel! Det sistnämnda smugglade jag undan. Senare såg jag att det låg en massa små glasbitar och trasiga spegelglas i botten också. Hm. Jäkla skit vad folk slänger ute!
Dessutom hittade hon en tops, som jag inte fick ta. "A´s pinne!" och den såg oanvänd ut så då fick hon ha den...

K lekte med hjullastaren och dumpersen. I förrgår var vi vid en speciell sandlåda, och när vi kom dit idag såg vi att tunneln som han och P byggt av sand fortfarande var kvar!
Han var så trött idag, min lille pys. Vi började läsa böckerna runt tjugo över sju, och redan klockan åtta hade han somnat. Fast de vaknade ganska tidigt idag, så det är väl inte så konstigt.




Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0