.jag har ett tekniskt underbarn

Jag börjar tro att A är ett tekniskt underbarn. Mormors text-tv fungerade inte, men när A lekt med fjärrkontrollen en stund så fungerade den - trots hur mycket fipplande som helst med kontrollen innan dess. Fast den slutade fungera igen sen tror jag, men ändå.

Och nu! Först ska jag dra videons historia i korta drag.

1. Videon fungerade. Vi möblerade om.
2. Videon fungerade endast på PLAY, dvs man hittade inte tv-kanalerna så att det gick att spela in. Menyn fungerade inte heller.
3. Jag lyckades få in en ny videokanal och kunde ställa in tv-kanalerna.
4. Några timmar senare var det bara svart, inget play, inga tv-kanaler i alls. Testade runt en miljon gånger att fixa detta men icke.

Idag satt ungarna och kollade på dvd-film. Plötsligt tystnar filmen och jag tror att det som vanligt är någon av ungarna som tryckt på open.
Men när jag kommer till tv:n- så är videomenyn öppen på språk! Jag väljer svenska, lyckas komma in i menyn, inställning, kanalinställning, auto... och nu funkar videon igen! Hoppas jag!!! Om det inte blir som förra gången. Men visst måste A vara ett tekniskt underbarn, för hur lyckades hon? Va? Hon hade ju inte ens fjärrkontrollen! Och det finns inga knappar på videon som gör att man kommer in i menyn. Jag fattar inte.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0