.lita inte på posten

Posten är inte direkt pålitlig här, tyvärr.
Först försvann min bok. Okej att det kanske inte är kontoret här som gjort fel eftersom den skulle kommit från USA. Men jag börjar tro det.

I förrgår insåg jag att jag inte fått min lönespecifikation för den här månaden. Väldigt nervöst, har de glömt betala ut min lön!? Men nu syns den på banksidan iallafall. Så lönen kommer på måndag som den ska.
Men det är första gången jag blir utan specifikationen, och det bara måste vara postens fel.

För några dagar sedan damp det ner 2 brev i vårt inkast. Som inte var till oss. Det var inte ens samma efternamn. På ena var ett namn som inte ens finns i huset, på andra var det samma namn + en co-adress med ett namn som finns här. Så det var ju ganska lätt att räkna ut vart de skulle. Men vad tänkte brevbäraren?
Hm, jag har två brev här som jag inte vet vart de ska. Jag vet, jag stoppar ner dem här, namnen slutar ju åtminstone på samma bokstäver.
Så jag och A fick agera brevbärare och slänga ner dem i rätt inkast.

Någon dag efter det satt ett brev på anslagstavlan, dvs brevbäraren har antingen inte hittat rätt inkast, eller slängt det fel så att någon annan fått det. Men en snabb blick på alla efternamn vid porten visar att personen bor i huset.

Jag blir trött. Det är inte kul att ha brev på villovägar faktiskt. Kan jag få grannarnas post kan ju de få min, och alla kanske inte är så snälla som jag och ger posten till rätt person.

Kommentarer
Postat av: Denice

Men ni har väl fått vårt paket? Kram!

2010-10-23 ~ 23:45:56
URL: http://minapyssligheter.blogspot.com
Postat av: tina

Jag tycker ni ska ringa posten och tala om det. Så dom kan kolla upp deras rutiner..



ville du ha en gran eller inte? (:

2010-10-24 ~ 23:05:21
Postat av: Rhoena

Ja, det kom! Har ju glömt att tacka för presenterna. C ska få sin med posten också, jag hade tänkt ge den till henne om vi träffades under lovet. Nu blir det ju inte så, så då skickar jag den istället.

2010-10-24 ~ 23:36:56
URL: http://rhoena.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0