.mitt dåliga samvete

Okej, K hade alltså lite feber igår efter dagis, men piggnade till, åt lite middag, var ute och lekte, var sval när han gick och la sig, vaknade pigg tio över sex. Och jag skulle ju jobba så vi tog en liten chansning.

På jobbet, skulle sluta om trekvart, mobilen ringer, det är dagis. K har feber! Och mitt dåliga samvete satte förstås in, för K, för dagis. Jag är inte sån som lämnar sjuka barn, och nu har jag gjort det.

Fick lämna allt och sticka hem, som tur var var jag klar med det mesta. Chefen var på det andra hotellet, så jag fick bara lämna ett meddelande till de andra att jag inte kommer kunna jobba imorgon heller så att de ska ringa in någon annan.

Hämtade K som var varm men som tur är har varit ganska pigg ändå. Inte alls som förra gången. Han ska vara hemma imorgon och få vila och förhoppningsvis vara frisk till på fredag iallafall, så jag kan jobba då åtminstone. Torsdag har jag ändå inget inplanerat.
A ska få gå på dagis imorgon, de små barnen ska (om det är fint väder) åka på Nalledag i botaniska trädgården, med matsäck och nalle. Jag frågade om det var okej att hon kom även om K var hemma, och de tyckte absolut att hon ska göra det för att inte missa utflykten och för att K kan behöva lugn och ro. Så nu hoppas jag att det inte regnar imorgon!

NALLE-PICKNICK
För alla små barn och deras nallar. Nalle Lufs (skådespelaren Jan Ericson) har som vanligt med sig lille Lufs. Dans och lekar. Stora gräsmattan. Ingen avgift.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0