.A´s olycka

A brukar alltid vilja hjälpa mig att laga mat, och gjorde idag också. Vi skulle skala potatis, och hon satte igång. Och så råkade hon skära sig på tummen med skalaren. Stackars liten.
Höll papper emot tills det slutade blöda och så fick hon Hello Kitty-plåster.
Men sen... hon satte sig på stolen och bara satt. Sedan ville hon gå och lägga sig, och la sig i sängen och somnade! Jag blev faktiskt lite orolig.
Men antagligen blev hon lite "chockad". Jag vet ju själv hur jag känt mig någon gång, tex den gången K råkade slå i min haka så att jag bet mig i underläppen. Jag trodde först att jag bitit rakt igenom och att blodet skulle börja forsa, men det gick inte hål och blev bara ett blåmärke. Ändå blev jag matt, yr och lite illamående. Bara för att jag trodde att det var värre än det var.
Så jag tror att det hände något liknande med A. Hon har aldrig förr regagerat så när hon gjort sig illa, men å andra sidan har hon aldrig gjort sig illa på det sättet innan.
Som tur var var ju såret pyttelitet, så det var ingen fara med henne.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0