.flytta eller inte flytta

P var och tittade på lägenheten igår. Jag kunde inte följa med eftersom K hade feber. Och nu är frågan - flytta eller inte flytta.

Själva lägenheten verkar toppen, men huset är en klar nackdel med allt. Jag vet inte om jag vill bo på sjätte våningen. Visserligen blir barnen äldre, men det kommer ju ändå dröja några år innan vi kan göra som här. Idag var tex A ute ensam och lekte med sniglar medan jag höll koll på henne från balkongen/vardagsrummet. Händer något är jag ute på 30 sekunder.

Sen ska området vara bättre säger "alla" men googlar man så är det en del skit där också tydligen. Fast längre bort. Inte där "vårt" hus ligger.
Och om det är ungefär som det är här, så känns det helt fel med allt jobb med flytt plus rycka upp barnen från det de känner till.

Så vad göra? Tydligen har personen som ska säga om vi får den eller inte gått på semester nu så vi har en månad på oss att fundera. Ev ställer vi barnen i kö för förskola och förskoleklass bara för ifall om att.

Kluvet, kluvet det här.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0