.det slår aldrig fel

Om det inte regnar på ens lediga dagar så är man sjuk istället.
I onsdags när jag kommit hem och var ute med barnen kom det krypande, ont i halsen. Torsdagen, ledig dag, kände jag mig inte alls kry. Fredagen åkte jag och jobbade ändå, massor att göra plus lära upp en ny, så jag fick aldrig tid att ens känna efter och trodde mig vara frisk igen. Eller hur. Natten och morgonen var inte så roliga med hosta. Dessutom, så fort jag är en aning lite förkyld eller något annat får jag ont i tänderna på övre tandraden till höger. Alltid! Så nu tror jag/inbillar jag mig att jag har fått hål i varenda tand som vanligt. Hes är jag också.

Jag hade egentligen lovat barnen att åka till slottskogen idag, men så blev det ju inte. Får se om det känns bättre imorgon. Nästa vecka är ju massor med jobb, bara ledig torsdag-fredag, och då kommer barnen säkert inte ens vara hemma. De ska antagligen åka till sin farmor nästa vecka. Och snart är sommaren slut och det känns inte som vi fått något alls gjort. Jag kan ju säga att jag redan bestämt mig för att nästa sommar tänker jag inte jobba hela sommaren. Minst en vecka i sträck ska jag vara ledig, ännu hellre två, drömmen är en månad.

Nu ska jag läsa en stund. Ledig imorgon med! Barnen vaknade halv nio imorse och somnade inte förrän halv elva ikväll (!) så jag hoppas och tror att det blir sovmorgon imorgon också. Hoppas!

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0