.resa

Imorgon åker vi, jag och barnen. De längtar till mormor. Har inte förberett någonting, hade tänkt packa idag men det är bäst att göra det imorgon. Jag blir så rastlös när jag ska iväg någonstans så då är det bra att ha något att göra innan det är dags att dra. Frukost och lunch, köpa godis till tåget och packa allt. Sen måste jag hinna köpa biljetten.

Igår hade jag en slö sitta-i-soffan-dag, men idag har jag både städat barnens rum, vardagsrummet och dammsugit hela lägenheten. Fast nu är det stökigt igen. På golvet ligger K´s tunnel och bilbacken, en käpphäst, barnens kuddar och en stol och lite gosedjur. Bordet bredvid mig är fullt av hela och trasiga pärlplattor och i soffan bredvid mig står en lära-gå-vagn full med småprylar och en ponnyhäst. Golvet i deras rum ska vi inte tala om. Och det var skinande rent innan klockan tolv.
Men jag hoppas och tror att det kommer bli mycket bättre när vi får hit hyllorna!

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0