.söndagkväll med kladdkaka, glass och film

Nu har jag en kladdkaka i ugnen. Mums. Vår ugn gör perfekta kladdkakor. Det gjorde inte vår förra, de blev tråkiga om man jämför med hur de blir nu.

Det gick inte helt smärtfritt. Först var det ett ägg som fastnat i kartongen och gick sönder när jag försökte ta loss det. Tur att det var sista ägget i just den kartongen så jag kunde slänga alltihop.
Sen hade vi inte så mycket vaniljsocker, knappt 1 tsk istället för 2. Men det går nog bra ändå. Och när jag skulle bröa formen trillade något svart ut. Jag synade det länge innan jag insåg att det var en bränd smula och inte ett djur. Kikade i kartongen och såg en till svart sak, så självklart var jag tvungen att hälla ut allt ströbröd i en tallrik och undersöka. Hittade det svarta- det var inte heller en insekt. Tur.

Nu ska vi titta på film, en av våra vi aldrig sett, 9½ vecka. Men egentlign vill jag se någon av de jag beställt från ginza. Narnia 2 Prins Caspian, eller kanske Princess bride.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0