.slösat pengar

Idag har jag handlat - massor. Tvåtusen kronor har försvunnit. Fast den största delen var nödvändigt, så egentligen ska jag inte kalla det slös.

Åkte själv till stan för att handla kläder till barnen. Hade egentligen tänkt ta med dem, så att de kunde välja lite själva. Låter lite riskabelt.

Det blev iallafall:
5 par byxor till A, vilket hon behövde. 4 tröjor till A som hon väl egentligen inte behövde så mycket, men tre av dem var "ta tre betala för två" och en var en Hello Kitty-tröja som jag visste att hon skulle älska.
Och så ett nattlinne med Billy Boy (häst såklart) och Nina Kanin från Bamse.

Till K blev det 5 tröjor (som han behövde), 7 par strumpor (som han behövde) och en pyjamas med Bamse, Skalman och Vargen. han behöver egentligen byxor också, men det tar jag nästa månad. Det är ingen fara än! Fler tröjor ska han få också så jag kan rensa garderoben igen.

Och nu ikväll fyndade jag lite på ginza-rean. Mycket var slut, men jag fick ta i en del filmer jag ville ha och väldigt många som chansning, men vadå, de kostade 10 kr styck.

Det är nog bäst att vi tar oss lite tid att kolla på film igen. Har redan en hel hög som vi inte sett, och snart får vi hem hela 27 (!) till...

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0