.sjuk sjuk sjuk

Yes I am.
Det är ju så typiskt. Igår var jag övertygad om att "Nä men det är bara något jag ätit, eller så har jag ätit för dåligt och sovit för lite, så det är därför magen är kass."
Och jag gick ju till dagis två gånger, lämnade och hämtade, och till affären. Men mådde bara sämre. Sedan kom P´s mamma och sambo och hämtade barnen, för de ska ju ha dem i helgen eftersom vi ska jobba båda två. Skulle, snarare.

Igår tillbringade jag hela kvällen i soffan med öm mage, ont i kroppen och nästan-feber, och sedan gick jag och la mig redan 21 och sov till 7. Helt inställd på att åka till jobbet gick jag upp, ignorerade min ömma mage med tanken att "Jag mår ju faktiskt mycket bättre idag!", duschade, åt några rostmackor och tog på mig skorna för att gå när jag kände att det går bara inte. Jag lurar mig själv. Även om jag mår mycket bättre idag än vad jag gjorde igår, så är det en stor skillnad på hur jag mår när jag är frisk, och dessutom är det stor skillnad på att vara hemma och att vara på jobbet. Dessutom risk för smitta. Så det var bara att ringa och sjukanmäla mig...

Och jag som skulle födelsedagshandlat idag efter jobbet. Suck. Får ta det imorgon. Jag har ju några dagar till på mig. För imorgon ska jag jobba. Hoppas jag.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0