.krångel

Jag jobbade igår. Det gick bra, även om jag inte riktigt var på topp. Så det fick bli som det blev. Efter lunch kände jag mig bara bättre och bättre, och efter jobbet drog jag till ikea. Jag skulle köpa tunneln till K och tältet till A, och sedan blev det lite mer saker, en byggsats till K och en spegel som de nog ska få utöver sina födelsedagspresenter, det får bli en gemensam sak. Sedan köpte jag lite papper och tuschpennor med stämplar.

Jag tittade på sängarna vi tänkt köpa till barnen, och f-n, men de är för små för leksaksbackarna vi har! Skit också. Alltid är det något som ska krångla. Men vi får väl helt enkelt köpa nya leksaksbackar då. Eller jag vet inte. Suck. Jag fattar inte hur vi ska få plats med allt i deras rum. Kanske borde köpa en våningssäng, men K vill ha en vanlig, jag frågade.
Två sängar, två hyllor, två fåtöljer, en liten soffa, ett kök, en snickarbänk, en bobbycar, en motorcykel, en dockvrå med vagn, säng och vagga. En vägg helt borta pga garderober.
Igår på bussen hem hade jag allvarliga funderingar på att helt enkelt byta rum, barnen får ta det lilla som har en hel extra vägg att möblera på. Men då blir ju golvytan mycket mindre, och jag är inte säker på att det blir mer plats för alla saker ändå, då vissa av väggarna är mycket kortare.
Ett riktigt pussel det här...

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0