.en rolig 3-åring

A är så rolig. 3-åringar är härliga.
Idag när jag hämtade på dagis så var vi ute en stund efteråt. A ville "komma" vilket betyder bli buren, men fick inte. Sedan behövde K gå hem och gå på toan, så jag sa åt A att komma. Men nej, hon kunde vara ute själv, påstod hon. I en lekpark tre kvarter hemifrån. Skulle inte tro det, lilla vän. Hon vägrade komma tills jag sa att jag skulle bära henne. Då kom hon rusande med utsträckta armar.

När vi gick på gångvägen utspelades den här konversationen.
A: Det här är våran väg.
Jag: Ja, fast alla får gå på den här vägen.
A: Haha, alla får ju inte plats!
...
A
: A och K och mamma och pappa och T (smeknamn på sig själv som vi inte brukar använda).
A visade upp 5 fingrar.
Jag: A två gånger?
A: Jaaa, haha!

A ramsar:

En liten pinne hoppade i sängen, den ramla ner och slog sitt lilla huvud, aj aj aj. Mamma ringde doktorn och mamma svara...

En liten tröja hoppade i sängen, den ramla ner och slog sitt lilla huvud, aj aj aj. Mamma ringde doktorn och doktorn svara, inga små tröjor i sängen får vara.

Sagt om en spindel i tvättstugan:

Den vill ta nyckeln! Men den har ju inga händer.

När vi borstade med nya tandkrämen satt hon i mitt knä. Hann borsta några tag.
A: Mamma, det smakar som godis!
Så nöjd hon blev, hon ville borsta tänderna flera gånger. Men två fick räcka, jag en och hon själv en. Då stampade hon med foten i golvet, för hon ville ju borsta mer. Stamp, stamp, stamp, tills jag började jaga henne under mycket skratt (från hennes sida).

Och idag begravde hon katten Knas under en massa gosedjur.

Åååh hon är underbar! Fast såklart är det allra bäst Live. Vilka pratstunder man kan ha med den lilla damen. Hon har humor!
K är givetvis helt underbar han också, min stora älskling. Så duktig med allt. Han startar upp internet, letar fram sina spel, sätter på volymen, sätter på filmer från bolibompahemsidan, helt själv!


Kommentarer
Postat av: tina

haha, det är så roligt o läsa sånt här. ((:

2009-09-22 ~ 21:00:56
URL: http://tinys.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0