.kastanjer

Jag bloggar för lite. Under dagen kommer jag på en massa saker jag vill skriva, och sedan glöms det bort. Barnen kommer med härliga kommentarer, och jag vill minnas dem för evigt. Och så minns jag dem inte när jag ska skriva ner dem!

K var härlig idag när jag lämnade på dagis, han hade en lång utläggning om hur man planterar kastanjer. Jag har ingen aning om hur man gör, men han pratade om att lägga dem  i ett glas med vatten och sedan plantera dem i dagis så de växer och blir jättestora så hela dagis spricker så man får spika ihop det igen...

När jag hämtat barnen idag ska vi nog ner till stan och köpa nya jackor till dem. Och jag undrar vad som är bäst att göra åt K´s gympaskor. De är alldeles slitna framme i tårna och känns som att de går sönder närsomhelst.
Valet:
1. Köpa nya gympaskor som han kan ha fram tills vinterskorna ska på, och hoppas/anta att han kan ha samma gympaskor i vår
2. Hoppas att de gamla gympaskorna ska hålla fram till vinterskorna ska på, och köpa nya gympaskor till våren.

Antar att det blir nr 2 kanske... det känns som att det inte kommer dröja så länge tills det är dags att köpa kängor... eller?

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0