.daggel är död

A är lite rädd för flugor (jag råkade skriva flygor först, men så heter det ju inte, även om det kanske passat bättre?).
En dag när hon satt på pottan så var det en fluga där. Så jag sa att det kanske var hennes kompis som heter Figge (Figge Fluga). Hon var genast med på noterna.
Fast hon glömde hans namn, så nästa gång fick han heta Dagge. Sedan blev det Daggel. Och nu tror jag att Daggel är död.
P tog det sista i smörbyttan imorse och sedan lämnade han den på bänken istället för att slänga den i papperskorgen (sånt kan vara jobbigt på morgonen) och nu när jag var och hämtade mackor såg jag att det satt en fluga fastkletad i det lilla smör som var kvar på kanten.
Stackars Daggel. Om det nu är han/hon. De är ju lite svåra att se skillnad på, flugorna.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0