.dagen med barnen och nattning av A

Jag fick ju iallafall en hel helg med barnen, det är lite lyx.

Idag har vi bakat muffins med godis i. Det blev sådär. Godiset, sådana där färgglada chokladlinser, sjönk till botten, så när man tog upp muffinsarna ur pappersformarna satt de fast där. Muffinsarnas botten hade alla möjliga färger, röda, gula, gröna, blå, orange, rosa...

K åt bara muffinsarna och A åt allt godis, och lite muffins, och sedan ville hon "ha mer godis" men fick ingen muffins till, vilket resulterade i ett litet raseriutbrott.

Nästa gång ska jag nog hålla mig till blockchoklad, eller ännu hellre citron. Eller rabarber! Fast det är det bara jag som äter.
Men nu har vi ju testat iallafall.

När barnen skulle sova ville inte A. Hon skrek att hon ville gå till mamma, tills jag inte stod ut längre och tog över. Då lugnade hon sig men fick hicka istället och skulle ha ett glas vatten.
När hon drack letade jag reda på gosedjuren, men hittade inte nallen. Tog några andra istället och sa till A att jag inte hittade den.
A: Jag vill inte ha nallen. Jag struntar i den!
Stackars nalle, hoppas den inte hörde.

Hickan försvann.
A: Nu kan jag prata igen... bla, bla...bla...
Jag: Men du ska ju inte prata nu, du ska sova.
A: Jag ska bara prata en sak!

Sedan skulle hon inte ha täckte.
Efter en stund:
A: Jag fryser, jag vill ha kudde på mig!
Jag: Ska du inte ha täcket istället? Drog upp täcket som A sparkade ner igen.
A: Nej, kudden!
Eh, okej då...



Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0