.cykel, picknick, hallen

Ikväll tog vi ut K med hans cykel, och packade en väska med smörgåsar, bananer, barndrickor (mer) och te. Hamnade på lekplatsen nedanför huset och satt vid bordet och fikade. Ungarna lekte en stund efter. Tyvärr var K inte alltför sugen på att cykla, fick verkligen puffa på för att han iallafall skulle försöka. Så en stund satt han iallafall på sadeln medan P höll i handtaget och jag i styret och så gick vi längs med gångvägarna.

Har fixat i barnens rum, plockat bort en hel del leksaker, ändå är det mycket kvar. Tur att jag äntligen vågade vara så "elak" att jag rensade lite. Sakerna finns ju kvar, i överskåpen i barnens rum, och ska tas ner om de ber om dem. Men det blev kanon, kunde tillochmed ta bort den lilla hyllan. Flyttade på dockvrån och soffan, så kunde motorcykeln och bobbycaren med släp stå lite bättre parkerade.
Lilla hyllan flyttades till under hallspegeln och innehåller nu hjälmar och ryggsäck, med blomma och ljus uppepå. P spikade upp krokarna jag köpte till barnen på Ge-kås för en evighet sen. Och så har vi ju två nya mattor dit också.

Jag är så pysslig, igår fixade jag iordning ett pysselskåp i köket för alla pennor, papper, målarböcker, saxar, lim, tejp, play-do, gips, silkespapper, linjaler, block, vattenfärger, penslar.. .och lådan som innehöll det mesta av det innehåller nu barnens filmer istället. Blev superbra!
Imorgon ska jag nog ge mig på städskåpet... och julskåpsinnehållet ska helst flyttas upp i ena överskåpet i vårt sovrum...

Snart är min fyra dagar långa ledighet slut, bara en dag kvar... tiden går för fort!!! Fast än så länge är det jobb en dag, ledig två, jobb fyra dagar.


Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0