.sista snön

Imorse när vi vaknade var det snö. Barnen var förstås lyckliga, enligt K är snö hans favoritväder. Just nu iallafall. Men det blev såklart snabbt till blask och på väg till jobbet blev mina strumpor blöta. Och självklart hade jag inte med mig något annat par. Fast de torkade snabbt i gympaskorna medan jag jobbade.

Nu har jag överlevt två rumskontroller. Det är inte så farligt som jag trott. Chefen kollar ett rum var, och jag är nojig att få ett kryss (inte bra) på någon städpunkt. Men än så länge har det bara varit ofarliga prylar.
Första rummet, ett stort, var det tv:n som inte funkade som den skulle (och jag vet fler som aldrig kollar tv:n) två kaffekoppar i pentryt som saknades (ok, det borde jag sett men jag tittade snabbt in och såg att det var oanvänt så jag reagerade inte) och fläckar på papperskorgen som inte ens gick att få bort när jag försökte.
I andra rummet, idag, var det bara att rummet luktade rök. Och det går ju inte att städa bort. Vädrade och sprayade.

Nu känner jag mig duktig på mitt jobb, fast lite långsam. Men det finns iallafall en till som är lika osnabb som mig, så det är lugnt. Ingen har klagat iallafall. Fick lite skitkritik en dag från några gäster som jag inte ens tänker lyssna på. De gnällde över odiskade glas och tomglas som inte var utplockade. I ett stannarum alltså. Saken var bara att det var dricka i glasen, och jag skulle aldrig ta ut någon disk med dricka kvar. Och flaskorna - jag slänger endast sånt som är i papperskorgen. Ärligt, jag tar inte ens upp ett litet papper från golvet. Man vet aldrig. Nån annan hade kanske blivit sur över uthälld dricka och slängda flaskor.

Nu har jag tre jobbtider kvar. Blir säkert något mer i april och sen gissar jag att det kommer igång. Hela sommaren. Sen måste jag hitta på något att göra med mitt liv. Vad vill jag bli när jag blir stor? Jag vet ju inte!

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0