.mitt paket

Yay, ikväll blir det minst två avsnitt VM efter Medium. P är och hämtar mitt paket nu. Underbart!

Här har det vräksnöat sen ungefär precis när vi skulle åka till stan. Sucka.
Och två ställen vi skulle till hade stängt. Sucka.
Och eftersom det vräksnöade kunde vi inte köpa kartongerna på öb som vi tänkt. Ännu mera sucka.

Men vi handlade lite annat nödvändigt och onödvändigt:
Schampo, balsam, tvål, duschcreme, tandborstar,bindor, tvättmedel, kökssvampar, disktrasor, städtrasor, lampa, katträd, kattleksaker, köttbuljong, hönsbuljong och så två filmer som råkade åka ner i korgen. Jag gillar öb. Med tanke på att typ allt utom buljongen var helt vanliga varor som man hittar på ica, bara att de är billigare. Samma märken precis. Buljongen var såklart också vanlig vara, men inte knorr och märket finns inte på ica. Hoppas de smakar gott.

Men nu vill jag ha mina kartooooonger! Flyttkartonger mellan för 12 kr styck. Ska köpa tio stycken. Sedan blir det på ett ungefär:
1 för sladdar och adaptrar
1 för mina minnen, saker jag aldrig kollar på typ skolkataloger men som känns fel att slänga men ännu mer fel att de bara ligger och tar plats.
3-4 stycken för barnkläder som är för små. Hoppas det räcker med 3-4.
1 för utrensade skivor
1 för småpryttlar man inte vet om man ska ha eller slänga eller nåt.
1 för urvuxna barnskor, och ev mössor och vantar och sånt.
1 för jag vet inte, kanske behöver fler för barnkläder och kanske blir det inte alls som min fina lista, men det kommer bli bra iallafall.
Sedan ska vi slänga alla möbeldelar som står där nere, försöka bli av med frysen/kylskåpet som inte ens är våra/t som står där, montera ner spjälsängen, ställa iordning. Fatta skönt att ha ett förråd som det går att gå in i! Och där man lätt kan hitta sina saker bara genom att läsa på kartongen, om man nu vill hitta dem. Annars kan man bara glömma bort att de finns och ändå ha kvar dem. Bra!

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0