.vab

Jag har ju vabbat idag. Igår, det är över midnatt.
I måndags hade lillan säkert 40 graders feber. Tempen i munnen visade på 39,3 och det var inte under den tid hon kändes som varmast.  Så det var ju bara att ringa jobbet och säga att jag inte kunde jobba idag. Igår. Fast då var det ju imorgon.

Men det känns lite fånigt att gå upp på morgonen med två friska, krya ungar... men regler är regler och dagis säger minst en feberfri dag, och jag håller faktiskt med. Har ens barn haft så hög feber, sovit en hel dag och inte ätit någonting i stort sett, så kan man bara inte lämna dem på dagis dagen efter. Hur dumt det än känns att inte komma till jobbet så går barnen före.
Lillan åt dåligt till frukost, en knapp tugga på bananen till mellanmål, bara lite kyckling till middag, lite kräm till mellanmål och sedan ganska mycket makaroner, kall kalkon och banan till kvällsmat. K åt likadant, så det behöver inte handla om febern. Mina ungar äter så dåligt jämt, särskilt K. Lite jobbigt ibland, får de i sig allt de behöver?

På förmiddagen verkade A lite gnällig och lite trött, så det var iallafall bra att vi inte lämnade på dagis. Då hade det säkert varit värre för henne. Vid halv två gick vi ut och var ute i över tre timmar, barnen lekte med grannens son och badade i hans lilla plaskpool här utanför. Hade jättekul med några småbråk.

Imorgon är jag nog ledig. Säger nog eftersom det är lite öppet, de kan ringa om det är så, så jag kommer lämna på dagis imorgon. Även om det inte verkar som att det blir jobb, så är det mycket för A´s skull. Hon har bara tre dagar kvar på sin avdelning, för efter sommarlovet flyttar hon till K´s. Undrar hur det kommer gå... inskolningen där har redan börjat, och det har verkat gått bra, men det måste ändå kännas konstigt för henne att inte komma tillbaka till avdelningen. Det barn hon pratar mest om ska dessutom flytta till en annan avdelning. Men hon ha väl fler kompisar, och dessutom K. Så det blir nog bra.

Kommentarer
Postat av: floria

Jag brukar strunta i det där med en feberfri dag och gå på allmäntillståndet - orkar hon leka aktivt? Oftast så blir det nog en feberfri dag ändå, men jag är lite allergisk mot måsten. Om febern har varat under en dag, och är borta på kvällen och barnet är piggt på kvällen - morgonen, såklart att det funkar med dagis. I A:s fall så verkar det ju som att hon verkligen skulle vara hemma, om hon inte är pigg. Då sitter det ju i, trots febern. Kommer ni på dopet föresten? Ska skicka inbjudningar snart, det är den 15 augusti.

2009-07-01 ~ 12:51:03
URL: http://floria.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0