.dottern är gammal

A säger så roliga saker nuförtiden. Hos mormor hade hon sagt: "Titta blomsmör!" när hon fick syn på några smörblommor.

När hon badat en stund vill hon alltid gå upp för "Titta, jag är gammal!" och så sträcker hon fram sina skrynkliga händer.

Häromkvällen när de skulle sova och K bara busade fick jag nog och sa åt honom att lugna ner sig, annars skulle jag få göra iordning en madrass av filtar och så skulle han få sova på sitt rum istället. (finns ingen säng där). Då försvarade A honom genast, jag skulle inte vara arg på hennes storebror och dessutom "vill man inte ha filt på sig, man ska ha täcke!"

Idag när vi lekte på deras rum så pruttade hon. "Oj, jag pruttade!" och det luktade så jag sa det till henne och skrattade, då ställde hon sig upp och började leta på golvet, så jag fick tala om för henne att det bara var luft.

Och innan är K pruttade så frågade jag vem av dem det var. "Pappa!" svarar A. Han var inte i närheten... haha.

Nu ska jag läsa lite i min bok. 3/14.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0