.tråk och planer

Bara en vanlig söndag. Ingenting har hänt. De sjuka katterna är fortfarande sjuka utan förbättring. De har fått mediciner och druckit vatten.
Barnen har lekt och tvättat håret och kollat på film.
Jag har städat och tvättat och slumrat i soffan och lekt med barnen och läst i min bok och surfat en del.
Nu äter jag chips med dipp och choklad och dricker passionsdricka. Sånt som jag absolut inte ska göra. Blä. Jag tycker inte om godis. För jag tycker alldeles för mycket om det. Men jag har lite planer.

1. Inte säga att jag ska sluta med godis. För sluta med= varje dag blir "sista dagen med godis".
2. Köpa lim och fototejp och färg till skrivaren så jag kan börja scrappa igen! För då vill man inte sitta med flötiga (fy vad fult ord i skrift!) fingrar.
3. Spara varje summa godis skulle ha kostat om jag köpt det på ett av e-sparkontona, och ha dem endast till nöjen, köpa filmer/scrapsaker/annat för.
4. Fixa goda mackor och sånt på kvällarna istället.

Ska börja imorgon, fast säger jag så bryter jag nästan mot punkt 1, så jag ska aldrig börja med planen, utan bara halka in i den utan att jag förhoppningsvis märker det. Det är så dumt, dumt, dumt att sitta här med chips när månaden ser ut som den gör pga veterinärskostnader och medicinkostnader ganska mycket icke-jobb.

Kommentarer
Postat av: tina

Jag hoppas verkligen tilda blir bra snart.. o Knas med såklart!!

2009-01-27 ~ 00:00:55
URL: http://tinys.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0