.Tildarapport

Idag har vi varit hos veterinären med Tilda-kissen.
Egentligen skulle vi ju åkt redan igår, men vi fick byta veterinär eftersom det första stället vägrar låta en ta det på räkning. Vilket skulle betyda att vi för tillfället har råd med en undersökning på 500 kronor, men sedan då? Ja, då hade det bara varit att åka hem med henne obehandlad.
Ringde nästa ställe - kontant.
Tredje stället - Vi löser det!
Toppen!

Lämnade barnen på dagis, duschade, slängde i mig en smörgås - då ringer det från jobbet! Faaaan jag som vill jobba! Men Tilda får gå först. Skulle ringa igen när jag visste lite mer om T, ifall jag skulle kunna komma senare. Fick iallafall ett A imorgon, så det är ju ändå något.

Åker in med T i en bag, hittade inte kattburen. Veterinären tittade på henne. Det har inte med såret på benet att göra iallafall. Det trodde vi ju först, men det är något annat.
Tildas ögon och nos hade/har även börjat rinna mycket imorse, hon andas ansträngt och bakbenen är vingliga - vilket tydligen är vanligt när katten är sjuk.
Hon kände på magen som kändes lite svullen, så det blev röntgen. Vi var nästan säkra på att det skulle bli avlivning på grund av något allvarligt njurfel eller liknande, usch, det var jobbigt. Började nästan gråta därinne.



Sen kom de och sa att röntgen skulle ta ca 2 timmar, eftersom de behövde byta vätska.
Val: Åka hem och komma tillbaka imorgon (T skulle såklart stanna kvar) eller stanna.
Valde att stanna ifall det nu skulle vara något allvarligt. Så jag och P åkte och satte oss på Burger King ett tag. Efter någon timme ringde veterinären, och det är något med matsäcken, en gasklocka eller vad det hette. Kan vara något som sitter och stoppar upp, så T skulle få medicin som ska se hur det rinner genom magen ochförhoppningsvis löser upp om något sitter där.
T får stanna kvar över natten, jag och P åkte hem och jag hämtade ungarna från dagis igen.

Det är så typiskt, det är redan två tuffa månader vi har framför oss, och vi har egentligen inte råd med det här. Kommer kosta oss ca 3000 kr. Men Tilda är värd det. Skulle inte kunna förlåta mig själv om vi inte gjorde vad vi kunde. Iofs får summan inte gå för högt, men en hög summa skulle också innebära något riktigt allvarligt, och då är det kanske bättre att låta djuet få gå, slippa lida.




Hon ska få en antibiotikaspruta för förkylningen också. Så nu hoppas vi att hon blir frisk! Men det ser så ut. Veterinären ska ringa sen igen idag, tror jag, och ge lite mer rapport om hur Tilda mår.

Kommentarer
Postat av: Lina

Hoppas det går bra med kissen, ni gör helt rätt som behandlar henne trots att det är så dyrt med veterinärbesök. För de är ju alltid värda det, de är ju familj...

2009-01-22 ~ 17:05:51
URL: http://concordelia.blogspot.com/
Postat av: Anonym

usch, stackars tilda! det är väl i sånna lägen man önskar man hade försäkring....=/

2009-01-23 ~ 11:58:28

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0