.snygg? söt!

Vad gäller utseendet får mina små alltid höra att de är söta/underbara/vackra. Nu är det ju inte bara utseendet jag menar, utan även insidan, men nu ska det handla om utseendet och då är det de tre orden.
Det är bra när A har spänne i håret så hon inte får luggen i ögonen hela tiden, och jag sätter i ett fint litet hårspänne. Sedan vill hon titta sig i spegeln.

A
: Ja ä snygg!

Snygg? Lilla gumman, du är 2 år. Du är söt. Underbar. Vacker.
Snygg är du alldeles säkert när du är 14.

Imorse fick hon sitt röda spänne med nyckelpigan, för att matcha den röda tröjan och de röda byxorna. Sprang för att visa pappa:

A
: Titta, ja ä snygg!

Fast sen ville hon byta, hon vill inte ha det med nyckelpigan. Blev ett rosa istället, det fanns bara det. Alla hårspännen bara försvinner. Jag vet att ett ligger i tv:n men vart de övriga 6-7 stycken jag vet att hon ska ha har jag ingen aning om vart de befinner sig. Ska se om jag hittar ett gäng billiga någonstans, då ska jag köpa massor och lägga både hemma och på dagis.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0