.kan hälv

Min söta dotter A "kan hälv" vad gäller det mesta. Särskilt påklädning. Man får inte hjälpa henne förrän "kan inte hälv" kommer efter att hon försökt.

Hon har ett helt underbart språk, K också givetvis, men A har verkligen kommit igång. Hon har ju pratat bra redan vid de första orden, nästan, men nu får hon ihop så roliga saker. Punkter där jag inte riktigt minns.

A: ...mina kompisar.
Jag: Är E din kompis?
A: E är inte min kompis, hon bara puttar mig. Jag kan inte prata med E.
Jag: Är A din kompis?
A: A är inte min kompis.
Jag: Är E (en annan E) din kompis?
A: E är inte min kompis.
Jag: Är K din kompis?
A: Nej, K är min storebror!

A: ... ... ... ... bangabuu (typ)
A: Mamma, vad sa jag, jag sa bangabuu!
A: Skrattar
Jag: Skrattar
A: Mamma, nu skrattar allihop!

A: Jag är ledsen, jag gråter! Jag måste tröstas!

Kommentarer
Postat av: tina

haha. hon är ett sånt litet charmtroll. q:

2009-01-11 ~ 13:16:40
URL: http://tinys.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0