.fyrkattsmatte

Vi ska tydligen bli fyrkattsmatte/husse/lillhusse/lillmatte här.

Orientaler. P har varit galen i rasen sedan han träffade grannens katter, och nu i dagarna hittade han en liten kattunge hos en uppfödare som han blev intresserad av. Fast det blir inget med det eftersom en kattunge kostar 6000 kr.

Men uppfödaren hade kastrater som hon av lite olika anledningar måste bli av med. Platsbrist, plus att de inte går att avla på längre. Men hon har väntat på att någon ska höra av sig, och nu ringde ju P. Och vi får dem gratis! En hane och en hona.
Jag är ju lite kluven inför tanken med 4 katter, men P är yr av lycka, ungefär. Jag är ju glad, för jag vill ju också ha dem, och fatta att få gratis katter som varit värda 12000 tillsammans! Inte nu när de är kastrerade, men ändå. Utställningskatter.

Katterna är 2 år båda två, och söööta, fast honan har mustasch *s*

Och tyvärr kommer vi inte vara 4kattsmatte/husse/lillhuse/lillmatte särskilt länge är jag rädd. Vår lilla Knas-katt har ju cancer, juvertumörer. De blir bara fler och igår sprack en. Vi har faktiskt funderat på att riktigt skämma bort henne och sedan kanske få låta henne somna in, innan hon börjar lida av dem. Hon kräks mer. Vår lilla, lilla Knas-katt... kommer sakna henne såååå den dag det sker. Men än så länge lever hon, och mår bra och jag hoppas hon kommer göra det ett bra tag till...

Kom gärna med tips på fina kattnamn, missekissarna heter Puss och Kimi, och jag vill nog byta namnen, om vi får. Men det tror jag. Ska ev hämta dem på lördag, fast ägarbytet sker först efter några månader så att vi  och nuvarande ägare vet att de verkligen trivs hos oss.

Kommentarer
Postat av: Trogtylit

Vad roligt! orientaler är ju så fina, och vilket erbjudande att få dem så där, det går ju bara inte att tacka nej till! men tråkigt med Knas....

2009-01-05 ~ 16:17:32

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0