.ett tråkinlägg

Ikväll ska jag vara uppe sent, för det är inte dagisdag och inte jobbdag imorgon vilket innebär ingen mobilväckning! Jag hoppas barnen vill sova till minst 8.
Sedan får det nog bli lite stortstädning och tvättning imorgon, tvättberget har vuxit en del (två tvättkorgar fulla), det var nog minst 3 dagar sedan vi dammsög, och det ligger leksaker lite härochvar. Bokhyllan är dammig, fast det är det jämt, förutom 2 minuter efter att jag dammat den.
Svarta möbler ser visst alltid dammiga ut.
Fast det blir mycket bättre när jag tar lite såpa i vattnet.

I morse snöade det massor, men när jag kom hem hade det redan töat bort. Typiskt. Iofs hade jag ändå inte hunnit åka pulka med barnen. Den lilla snö som var kvar roade dem iallafall. De hittade varsin pinne som de sprang omkring och ritade med i den lilla snö som låg kvar på vissa ställen, som den lilla vägen upp mot lekplatsen (3-4 meter) här utanför. Hela tiden sa de:
"Det är kul! Det är kul! Det är kul med snö. Åh, vad roligt! Snö är min favoritdag! Kul! Kuuuul! Mamma, det är jätteroligt!"
Och så skrattade de.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0