.det ser ljust ut

Det verkar som att det kommer gå bra för Knas iallafall. Idag har hon varit hos veterinären och fått dropp hela dagen, och cortison. Jag hämtade henne runt halv sex på kvällen. När vi kom hem gick hon direkt till matskålen och försökte knapra i sig lite torrfoder! För första gången på flera dagar. Just nu ligger hon och sover i mitt knä och verkar bli sig själv mer och mer. Jag vill inte ta något för givet, men just nu ser det ljust ut.
Men hon var aldrig så dålig som Tilda.
När Tilda knappt kunde gå, hoppade Knas ner i badkaret.
När Tilda inte gick på lådan på hela helgen, gick Knas dit självmant.
När Tilda andades dåligt, andades Knas bättre.
När Tilda knappt ville ha vatten, drack Knas halva skålar på en gång.
Jag tror att Tilda drabbats av något annat också. Någonting var det som fick henne att bli så dålig som hon blev. Om det var samma sjukdom, så måste det ha varit något hos henne som gjorde allting värre...

När jag hämtade Knas frågade jag vad som händer med Tilda. Hon ska kremeras tillsammans med andra djur, och sedan begravs de. Hon slipper vara ensam iallafall. Hade jag kunnat välja hade jag velat att hon skulle få ligga bredvid Gandalf i mammas trädgård, men nu är det vinter och marken är stenhård. Hade det varit sommar så kanske vi hittat någon lösning att få dit henne, men just nu var det enda vi kunde göra var att lämna henne hos veterinären och låta de ta hand om henne.
Det andra alternativet var alldeles för hemskt...


Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0