.tonårsdotter på tre

Igår (hmm, förrgår) skulle vi gå till affären och köpa fredagsgodis.
Problemet var bara att det vräkregnade! Och K har bara regnkläder på dagis... måste köpa ett par han kan ha hemma också.
Jag tyckte att A skulle åka vagn, för det går snabbare och så slipper jag bära hem matkassen (lat). Det tyckte inte hon.
A: Jag vill inte vara liten, jag vill vara stor!
Sa hon först. Och sedan kom det:
A: Jag hatar er!
Min första tanke. Men var har hon lärt sig det ordet?
Min andra tanke: Hur har hon lärt sig att använda det ordet?
Min tredje tanke, lite stolt: Åh, min dotter börjar bli så stor!

Tillslut gick hon med på att åka vagn om hon fick hålla sitt paraply. Så hon hade både regnkläder, stövlar och paraply. K hade stövlar och paraply och jag kängor och paraply. Väl i affären var K genomblöt på byxorna. Och sedan skulle A gå hem bestämde hon. Med myrsteg. Och så gnällde hon om att hon var blöt. Vilket hon var. Hur hon nu lyckades med det?

Och nä, jag brukar inte tvinga henne att åka vagn om hon inte vill. Men just då, med tanke på vädret, verkade det vara det bästa.
Och när vi kommit hem och jag gett dem godis i skålar och satt på en film, tror ni inte det slutade regna?

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0