.händelserik fredag

Ledig. Och sommar! Trodde knappt den kombinationen skulle hända.
Tyvärr hade vi ju tvättiden, men strax innan tre släpade jag upp ett gäng blöta kläder att hänga, och ett gäng torktumlade lakan och handdukar som fortfarande var lite fuktiga att försöka hängas där det får plats, och sedan drog vi iväg.

Enligt vasttrafik.se skulle det ta ca 30 minuter, men det tog längre tid än så. Det var bussen först som tog tid (pga spårarbete, färdigt på söndag som tur är) och sedan fick vi vänta på rätt spårvagn vid bytet mellan buss och spårvagn. Sedan var det en hel del trafik i centrum så det tog tid att ta sig igenom där. Men tillslut kom vi av vid rätt hållplats och fick fråga några engelsktalande turister efter vägen. Som tur var hade de en karta, och vi fick följa efter dem på avstånd för att hitta. Ja, de visste ju förstås att vi gick efter dem, och enda egentliga anledningen att vi följde efter på avstånd var att barnen gick långsammare. K iallafall. A satt i vagnen.
Det var lite längre promenad än vi trodde, men tillslut var vi framme vid Delsjön. Och barnen älskade det! De badade och badade och badade. K gick ut långt ut hela tiden så vi blev rädda att han skulle trilla under, och varken jag eller P tog badkläder med oss (dumt, vi ångrade oss) så det var inte så lätt att hålla reda på honom.
Tillslut fick vi ge oss hem igen, en mysig promenad genom skogen där vi mötte en ridande polis, plockade blåklockor och K mumsade på hallon som växte i dikena.

Tyvärr slutade dagen med trötthet, K tappade sina blåklockor på bussen och blev förstås förtvivlad, grät hela vägen hem och lite till (mötte grannbarnet som frågade varför han var ledsen, jag och K berättade och grannbarnet sa att han skulle plocka nya blommor åt K imorgon. Så gulligt. Fast K sa att han inte vill ha några andra blommor, han tycker bara om blåklockor) sedan skulle det handlas fredagsgodis men det blev alldeles för sent att äta det, men med lite övertalning åt de en ruta var (choklad) och sparar resten tills imorgon.

Och kvällsmaten... K skulle äta havregryn med socker, och så ville han ha kanel.
Jag hällde på kanel.
K fick ett utbrott för han ville inte ha kanel än.
Jag sa att han ju sagt att han ville ha kanel och därför fick det.
K skrek att han inte ville ha kanel, att han inte tycker om kanel.
Jag tog tallriken och skrapade bort så mycket kanel jag kunde.
K ville ha ny kanel, för nu hade han ju så lite kanel i tallriken.
Han fick inte ny kanel.
Jag gav upp och gick och duschade med en skrikade K i köket. Tillslut accepterade han, trodde jag, men när jag var färdig satt han ganska nöjd med sig själv och hade ätit upp blandningen av kanel, socker och havregryn jag skrapat bort.
Ungar är för roliga när de är trötta... och jag menar faktiskt roliga! Var bara tungen att krama honom och tala om hur mycket jag älskar honom just när han skrek som värst.

Imorgon: jobb. Extremt. Jobbigt. Lördag. Madonnahelg. Kommer ha mycket att göra på kort tid. Kul va.

Kommentarer
Postat av: tina

Haha. jaa.. dom är för roliga. q:

2009-08-08 ~ 22:21:30
URL: http://tinys.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0