.ensam ute

Idag har K varit ute helt ensam för första gången! Eller ensam och ensam...
Grannen ovanpå och hennes son var ute och K var på balkongen. Helt plötsligt kommer han till mig och vill gå ut och leka med pojken! Ihärdig var han, kom med byxor (som han tagit av sig tidigare) och skor, så jag och P pratade lite och ok, han får gå ut. Vi hade ju ändå balkongdörren helt öppen. Så jag tog på K och släppte ut honom i trapphuset och stod kvar i dörren så jag skulle höra om han kunde ta sig ut själv, och det kunde han såklart. Sen gick jag ut på balkongen och hejade lite på mamman, och K och pojken hade redan sprungit iväg och börjat leka. Sen pratade P lite med henne och hon hade tydligen frågat K om han ville komma ner och leka.
De hade jättekul och vi hade såklart koll från både fönster (jag lagade mat) och balkongen (K och A var ute där och pusslade). Men stackars A var ganska förstörd, kom med sina strumpor och ville också ut och leka, och vad hon grät stackars liten... men vi lyckades avleda henne. Hon är för liten för att vara ute själv, och jag kände att det är bra för K att få pröva på det.
Leken slutade lite abrupt när den andre pojken råkade putta K så han trillade omkull, då blev han ledsen och ville komma in.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0