.en olycka höll på att hända

Har varit på stan idag, köpte tågbiljetter och lite presenter till kusinerna. När jag stod i kön för att betala det sistnämnda tjatade K om att åka rulltrappa ner igen (vi hade åkt upp) så P tog med sig barnen och åkte ner för att vänta. Efter en stund hörde jag ett barn som grät, och det lät som K! Blev ju lite orolig men stod kvar, var bara en före mig. Sen när jag skulle åka ner hade rulltrappan stannat.
K var fortfarande lite ledsen och jag frågade vad som hänt. Då hade K varit utanför rulltrappan, alltså på sidan, och det fanns något slags hål (eller snarare ingen vägg) och där hade han stoppat in handen och fastnat med fingarna i själva rulltrappan! P hade sett det och rusat dit och ryckt ut handen, och rulltrappan hade stannat av sig självt, så det blev inga skador iallafall. Men bara tanken på vad som hade kunnat hända... usch!
K var så ledsen men hade lugnat ner sig det mesta när jag kom. Sen skulle vi in i en annan affär och kolla efter jackor åt honom och A, och han blev helt livrädd när han insåg att vi skulle åka rulltrappa igen. Så jag fick bära honom i den. Stackars liten...

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0