.tåg-tårta

Nu har jag gjort en tåg-tårta. Jag är inte bäst på att göra tårtor precis, men denna blev nästan precis så som jag hade tänkt mig!

Jag gjorde två stycken rulltårtebottnar, som jag skar ut rektanglar av.
Vagnens lager består av banan, chokladkräm, banan, chokladkräm.
Loket har banan, mosade hallon, banan, mosade hallon. Sen grädde på allt, färgad vispgrädde runt vagnen, strössel som last, banan som skorsten på loket, chokladkräm som dekoration på loket och bananskivor som hjul. Det blev lite fel med chokladen längst fram på loket. Sen är jag askass på att lägga på grädde fint, annars är jag nöjd. Vad tycks?


Kommentarer
Postat av: tina

den var jättefin! ((:

2008-09-09 ~ 11:40:34
URL: http://tinys.blogg.se/
Postat av: Denice

Åh, vad fin! Och grattis lille K på födelsedagen! Stora killen... och inte nog med det: tack för kortet! Corinne blev jätteglad!

2008-09-09 ~ 16:52:11

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0