.inga problem

Jag ringde på fredagsmorgonen och sa som det var, dotter var sjuk så jag kan inte jobba. Inga problem! Fick jobba idag istället. Lördag är lika med mer pengar...
Skönt med ett jobb som förstår vad det innebär att ha barn, att de kan bli sjuka, att man kanske måste vara hemma någon gång. Även om det kändes jättedumt såhär i början, men P har ju också saker som han måste göra, och den enda lösning som jag ser det är att vi delar på det. 50-50.

Men men. Idag var en bra dag på jobbet. Gick jättefort, fast en del rum såg det knappt ens ut som det bott någon i. Och jag fick en tid till, på måndag, men då blir det en lååång dag mellan 8-17. Och städa en korridor helt ensam!!!
Kommer inte ens se barnen knappt. Går kl 7 då de varit vakna 30 min kanske, kommer hem lagom till bolibompa och en timme innan läggdags. Men det går väl det också. Ibland.
Såg att de skrivit upp mig på en massa tider till, som de inte frågat om. Känns bra, fast tyvärr kommer jag nog vara tvungen att ändra på många. P åker ju snart, kanske, det går upp och ner hela tiden. Ibland ska de åka, sen strular det till sig och så kan de inte, sen ordnar det upp sig, sen strular det... Men iallafall, OM de kommer iväg kommer jag kunna jobba max till kl 15, så jag kan hämta barnen senast 16. Och jag vet, dagis har öppet längre än så vid behov, men det handlar om att inte utnyttja mer än nödvändigt, och vi har ju egentligen inte rätt att lämna barnen när han åker utomlands. Tror jag. Jag vågar inte fråga. Sen känner jag att ska jag vara själv i nästan 3 veckor orkar jag bara inte med så långa dagar. 9-15 får räcka då, eller kanske jag kan få börja 8, vem vet. Sen kommer jag inte kunna jobba helg heller. Jag tror de skrivit upp mig på en helg. Men jag får prata med chefen... det löser sig.
Jag är sååååå glad att jag har ett jobb!!!

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0