.det ringde

Först ringde de från hotellet och jag fick tre tider denna vecka, ons-fre. Yes! Känns härligt. Lite jobbigt att jobba men skönt ändå. Man måste ju. Jag måste ju. Sen har jag ju väldigt härliga tider med. Eller vad sägs om...
9:00-9:30 jobb
9:30-9:45 rast
9:45-11:30 jobb
11:30-12:00 lunch
12:00-14.30 jobb
14:30-15:00 rast
15:00 slutar jag.
Min sista halvtimme på jobbet är en rast...

Fast jag vet inte hur jag ska göra med det andra stället, jag skulle ju ringa denna vecka för att komma dit, men nu mån-tis gick det inte för jag var ju tvungen att tvätta mina kläder. Kan inte komma på intervju i trasiga jeans eller mysbyxor. Fast jag sa ju att jag hade ett timvik, så hon fattar väl att jag är upptagen. För jag kan ju inte ringa denna vecka alls. Får ta det nästa, och hoppas de har någon tid eller jobb kvar. Måndag alltså.

Sen när jag nattade barnen (P är inte hemma ikväll) ringde det igen - från ett annat sådant där medlemsrekryterarjobb. Härligt det kändes att säga att jag inte längre är intresserad för att jag har ett annat jobb. Jag ska aldrig mer söka ett sånt jobb. Jag hoppas jag kan hanka mig fram på det jag har nu i ett år, för sen ska jag plugga. Jag vill det, verkligen. Inte städa resten av livet. Och jag tror det blir förskollärare jag ska bli. Tror det skulle funka bra, faktiskt. Jag ser massor av sådana jobb ute hela tiden. Ska anmäla mig till högskoleprovet nu i höst, och hoppas att det går bra. För när jag sökte på betygen, som inte är ett dugg dåliga (ja, förutom några ämnen då, men överlag är betygen helt okej) hamnade jag ju på reservplats niohundranånting....hm.

Kommentarer
Postat av: floria

Tusen, tusen tack för Corinnes fina födelsedagspresent! Massa kramar!

2008-09-02 ~ 20:34:43
URL: http://floria.blogg.se/
Postat av: tiny

vadå? tycker du inte jag såg fräsch ut på bilden? haha

2008-09-04 ~ 00:16:08
URL: http://tinys.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0