.roliga saker

A: Jag ska hämta honom.
Jag: Vem ska du hämta?
A: Jag ska hämta pappa.
A: T kommer baka snart! (T= hennes smeknamn på sig själv, baka= tillbaka)
Går iväg.

K: Pappa, varför är din mage så stor? Har du en bebis i den?

K trillar i sitt rum och får ett blåmärke på knät. Självklart blir han jätteledsen och jag tar upp honom och sätter mig på sängen med honom i knät och tröstar. A blir lite svartsjuk, så hon går iväg och sätter sig på samma ställe på golvet som K trillade på.
A: Aj aj aj.
Sedan reser hon sig, skrynklar ihop ansiktet och går låtsasgråtande emot mig... haha goa unge! Hon fick en kram.

K har lite svårt för att skilja på "hon" och "han".
Jag: Vad är A? (typ)
K: Han är en hon!


Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0