.hemväg

Först skulle jag, enligt schemat, vara ledig i fyra dagar. Härligt, tänkte jag, fast lite dumt också. Men idag fick jag lördag också, så det blir eventuellt bara tre. Kanske mindre än så. Vi får se.

Hämtade ungarna runt kvart i fyra idag. De var ute och lekte och plockade bär från en buske.
På hemvägen ville A gå alla andra vägar förutom den jag valde.
"Denna vägen, mamma!" hördes det hela tiden, och så pekade hon med hela armen och sprang iväg så jag fick hämta henne.
Sen plockade de varsin nerfallen gren med massa löv på. A kittlade gatan med den.
"Kille, kille, kille, kille..." och så skrattade hon och log med hela ansiktet. En annan gång, för några veckor sedan, kittlade hon dagis också.

Hon sjunger en massa, hela tiden. Idag i badet var det:
"Kikojje, kikojje mifta på svans...Kikojje, kikojje mifta på svans... "
(Ekorre, ekorre viftar på sin svans) och så viftade hon på rumpan.
K sjunger Postis Per istället och leker att han är Ted Klang som lagar saker.
"Det ordnar jag!"
Lite pinsamt idag när jag lämnade och han sa:
"Idag är det den tjocka fröken" om A´s fröken... ups... fast hon är ju det och medveten om det själv, men det kändes väldigt ärligt. Men barn är ju sådana.

Jag är trött. Ska gå och lägga mig snart så jag orkar upp imorgon. Visserligen blir det en kort dag, antar jag, fast jag sa att jag kan jobba längre om det behövs. Money, money, money...

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0