.oro

Det är så jobbigt när barnen är nästan/eventuellt sjuka. Med oron alltså. Inte så att jag vill att de ska vara sjuka, självklart inte! Jag vill att de ska vara friska och må bra.
Men har de feber så vet man varför de är trötta och hängiga och inte vill äta.
Om de är lösa i magen eller kräks så är det ganska uppenbart att de inte mår bra.
Om de tydligt visar att de har ont någonstans, så vet man förhoppningsvis vad det är och kan göra något åt det.

Men som imorse när K vaknade och sa att han hade ont i magen, fast det verkade inte så. Sen låg han trött i soffan en timme, innan han plöstligt verkade må bra. Enda är nu att han inte åt någon middag alls förutom en köttbulle, och inte hela vällingflaskan. Han blev tillochmed mätt på sin glass och gav bort till A.

Eller med A, som blev supertrött och sov middag vid 13-tiden. Inte så konstigt, även om hon inte sover middag varje dag så är det ju normalt, och efter det är det normala att hon inte somnar förrän vid 20-tiden på kvällen, och då under mycket bus och prat.
Idag åt hon ingen middag alls, sen badade jag och barnen ett tag, sedan var det bolibompa och hon satt under täcket och sedan blev hon trött. Vällingen kom men hon sa bara "Jag kan inte äta" vilket hon även sa vid middagen. Sedan la jag henne i sängen och hon somnade tillochmed innan 19. K somnade 30 minuter efter det.

Vad är fel? Jag är orolig. Blir väl inte dagis imorgon heller.
I måndags var de hemma för jag var ändå ledig och orkade inte gå upp på morgonen (hehe). Idag var de hemma för att K verkade krasslig och jag ändå är ledig idag med.

Och vad det verkar är jag ledig ända till torsdag, och sedan blir det fyra dagar i rad med 8 timmars-dagar.

Hoppas barnen mår bra imorgon!

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0