.tjugofem grader varmt och inomhus

Idag har det varit 25 grader varmt här. Minst. Jag har bara kollat på termometern en gång. Fast vi har varit inomhus hela dagen. Iallafall jag och K. P tog med sig A ut efter middagen så att åtminstone hon skulle få lite luft.

K är sjuk.
Feber.
Han har tillbringat precis hela dagen med att vila. Först i soffan. Sedan i sin säng, soffan igen, sin säng...
Tempade i munnen och den räknade upp till 39,9 en sekund innan den pep och hoppade ner till 39,0.
Han har inte ätit något alls mer än välling.
Smörgås - nej.
Flingor - nej.
Kräm - nej.
Spaghetti - nej.
Glass - nej.
Chips - nej.
Man vet att ens barn är sjukt när det tackar nej till glass och chips.

Mellan 13-15 sov vi alla tre, K innerst, jag ytterst med A på magen.
När P hade åkt iväg badade jag och K och han verkade må lite bättre, men sedan ville han gå och lägga sig redan kvart i sju, och han var varm igen. Jag hoppas han är frisk imorgon, för då tänkte vi ta med oss lite mat och gå till mossen och sätta oss i några timmar. Ta igen utetiden vi missade idag.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0