.spela död

När jag drog upp presiennerna i köket imorse var det något som åkte snabbt nerför rutan. Vände dit blicken och såg en stor (för mig då) spindel! Usch. Som tur var var den innanför glaset. Men som spindlar alltid gör med mig, kan jag inte döda dem måste jag hålla stenhård koll på vart de tar vägen, annars går jag bara runt och tror att de kommer hoppa fram närsomhelst, typ.
Även om de sitter bakom glas.

När det gäller spindlar är jag mordisk. Jag anser att är de så dumma att de tar sig in i mitt hem nästan förtjänar de att dö. Jag vågar inte ha kvar dem och jag vågar inte släppa ut dem, och finns det ingen i närheten som kan släppa ut dem åt mig så åker dammsugaren fram. Dammsugaren är en väldigt bra spindeldödare.
Men nu satt ju den jäkeln bakom glaset, och även om jag någonstans förstår att de nog inte kan ta sig in därifrån, så vill jag ändå inte ha en otäck, levande spindel i mitt fönster.

Så jag släppte ner persiennen på den!

Den blev till en liten boll. Fast persiennen landade typ 2 cm ifrån, och jag vet att jag någonstans läst att spindlar spelar döda...
Så jag skulle ju såklart kolla på den med näsan bara någon centimeter från fönstret och då spratt den till och jag flööög bort. Gaaah!

Därefter kunde jag inte ha koll på den då min lilla A verkar tycka att yoghurt är en bra produkt för håret. Jag vet inte, jag har aldrig testat och även om hon testar typ varje dag vet jag inte om jag sett någon förändrig på hennes hår... nu var jag OT. (Off topic, om någon undrar.)

Nästa gång jag kollade till spindeln, efter att ha torkat yoghurt från dotterns hår och golvet, var den borta!
Panik, panik, den är inne... är den inne? Sen såg jag den, den var smart, den hade slutat försöka klättra upp på glaset vilket bara medförde att den hamnade på rygg hela tiden.
Nu satt den på träet på kanten och pressade sig in i springan som är där och sen försvann den. Jag tror den kom ut. TUR!

Men jag måste säga att jag ett tag tänkte att det vore bra om den kunde bo i mitt fönster, som i ett akvarium ungefär, och så kunde jag döpa den till något fånigt namn, typ Ture, och titta på honom varje dag för att försöka bota min spindelfobi.
För jag förstår inte riktigt varför jag är så satans skraj för de där små varelserna.

Kommentarer
Postat av: tiny

Jag är också skiträdd för dom.. men jag hatar o döda djur. ): Men vad gör man inte ibland. Tur att Ture lyckades rädda sig ut. HAHA

2008-03-11 ~ 00:30:04
URL: http://tinys.blogg.se

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0