.snö

Det vräker ner snö!
Först när P sa att det snöar tänkte jag vad kul, vi kan åka pulka! Men sen när det var dags att gå upp... jo det snöar, och jo det skulle gå att åka pulka, men det blåser och yr omkring och jag känner mig inte alls sugen på att bylta på barnen i det här vädret. Fast jag borde. Men jag har inga termobyxor och min ena vante är borta (ligger säkert på hatthyllan eller i skåpet, måste kolla). Så jag ska avvakta lite och se om det blir bättre väder sedan. Efter lunch och efter att A sovit en stund.

Hon var duktig inatt, förresten. Frågade inte ens. Vaknade när jag la mig eftersom hon låg typ nere i fotändan och jag fick flytta på henne. Somnade om lätt. Vaknade vid 4 och var ledsen men lugnade sig när jag sjöng Studsmusik. Fast då satte hon sig upp och ropade "Tussa, tussa!" (studsa) och ville gå upp och titta på Mora Träsk. Tog en timme att söva om henne. Utan amning, givetvis.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0