.nya ord

Ärta = ärta
Gocka = docka (fast det är inte nytt, men har jag skrivit upp det innan?)
Ba =bajs

Samma dag som hon kissade på pottan bajsade hon också på mattan. Jag märkte inte det, bara att hon kom till mig och sa "ile ba!" Trodde hon ville bada, men hon ville bara visa att hon bajsat. Så duktigt!
Sedan gjorde hon samma sak idag, hon stod i köket och var lycklig, skrattade och pekade på "ba" och där, två meter ifrån låg det minsann.

K är också duktig. Idag ville han ha blöja på sig. Jag vill ju inte att han ska ha det, men vad gör man när han tar på sig själv? Men det spelade inte så stor roll visade det sig, för fyra timmar senare kissade han på pottan utan att något alls kommit i blöjan.
Och precis när vi kom hem från biblan/affären sa han att det kommer kiss. Jag frågade om han kunde hålla sig, annars hade han ju blöja men att det var bra om han höll sig. Men det verkade som att han ville kissa och gjorde det. Så vi gick in, jag tog hand om maten och sedan läste vi alla nya biblaböcker, innan K plötsligt springer till toan och kissar, och inte en droppe i blöjan!

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0