.mer utrymme till K

Min underbara treåring. Faktiskt 3½ fast det går han inte med på. Bara tre. Han älskar treor. Han skulle få kakor och jag sa att han kunde få fyra, men nepp, tre skulle det vara.
Idag var det dagisdag och han rusade in så snabbt att han inte ens sa hejdå. Hans kompis var ju där idag med, fast inte när vi kom. De är så söta ihop.

Han älskar tåg, bilar och stora maskiner. Man får inte röra hans saker, om han inte gett sitt tillstånd, och leker man inte som han vill blr det gråt och skrik. Neeej, rör inte den! Neeej, ställ tillbaka den. Stenhård koll. I hans stora biltransportvagn ska bilarna stå i en viss ordning, och i den lilla ska de tre bilarna han fick tillsammans med den åka i. Ingen annan.

Han är artig också. Häromdagen fick de gröt och jag frågade om han ville ha mer mjölk.
"Nej tack, mamma, jag har mjölk kvar."

Gosunge är han. Och busig. Inte så lätt när vi är ute och han springer iväg åt helt motsatt håll och vägrar lyssna när jag ropar och istället börjar klättra på bergen. Där står jag och är livrädd för att han ska trilla (hönsmamma) men kan inte ta ner honom för att jag har A på armen...

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0