.lite om lite

Idag har vi varit ute två gånger. Först vid 11-tiden, då jag och barnen gick till sandlådan och en annan lekpark. Sedan vid 17-tiden då vi gick allihop till brandbilen. Fast då hade det börjat bli kallt. Ibland blir man lie för optimistisk. Fast jag hade mössa iallafall, men inga vantar och mina händer blir aldrig bättre om jag inte skärper mig.

Ikväll blir det nog film, Hide and seek på 3an. Med lite digestivechoklad och mjölk till. Imorgon blir det storstädning för på tisdag får vi vår nya spis. Som jag har längtat. Gissar att det ger mig ganska höga vuxenpoäng. Att jag önskar mig en ny spis alltså. Fast vi får inte varmluftsugn då vi hade för lågt voltantal, men keramikhäll blir det iallafall. Fan vad härligt att slippa stå där och gno bort smuts runt plattorna.

Barnen sover gott. A har haft lite smumma sovmönster nu igen. Vissa dagar vill hon sova 1½ timme, och sedan somnar hon knappt för natten. Igår sov hon ingenting på hela dagen, men det var vårt fel. När hon vägrat somna klockan tre så fick hon faktiskt inte sova alls. Det gick bra, men hon slocknade såklart redan 18.30. Men hellre det än senare än 20.Ska sluta amma henne nu också. Hon får när de lägger sig och om hon vaknar under kvällen, men ingenting när jag gått och lagt mig. Natten som var gick ganska bra faktiskt, hon var ledsen och vaken ett tag, men inte lika hysterisk som natten innan.
Hon är söt och frågar : Tutteeeen?
Snart kommer hon nog acceptera ett nej utan gråt. Hoppas jag.

Tut= elefant

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0