.vattensylt

K ville ha vattensylt och pekade på skafferiskåpet.
Vattensylt?
Trodde först han menade saft, jag menar, det låter väl mest logiskt?
Men nej, det var inte saft.
Det var ad-droppar han ville ha!

Ad-droppar ger mig ständigt dåligt samvete. Nej nu ljög jag. Hade det varit ständigt dåligt samvete hade jag ju kommit ihåg dem hela tiden. Vilket jag inte gör. Jag vågar inte ens räkna hur många gånger A fått de där dropparna. Eller snarare hur få gånger...
Ups.
Hon är iallafall pigg och glad... och hon får ju sol på sig... och...
jag ska skärpa mig.

Rekommendation förr: 5 droppar/dag i 5 år med uppehåll alla månader utan R i sig (maj-augusti)
Rekommendation nu: 5 droppar/dag i 2 år utan uppehåll.

Så... om jag ger varje dag eller snarare försöker komma ihåg varje dag i typ 3 år till från och med nu, så... har jag sonat mitt brott då?

Frågan är bara hur jag ska kunna börja minnas dem NU?

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0