.storstädning

Idag har jag storstädning här hemma, och ibland är det faktiskt... inte kul direkt, men skönt att städa. Se det bli fint. Ha lite kroppsarbete. Städar lite i alla rum i taget för det är roligast, så jag inte står och gnor på samma fläck hela tiden. Det jag gjort hittills är:

Plockat upp i sovrummet och bäddat
Plockat upp i vardagsrummet
Diskat en disk
Vikt en tvätt och hängt en ny
Dammsugit i hallen, toan, sovrummet, köket och vardagsrummet
Plockat upp lite i hallen
Satt på en ny maskin tvätt
Rensat kattlådan och fyllt på mer sand
Torkat av soffbordet

Kvar att göra:
Städa toan och handfatet
Lite mer disk
Damma vardagsrummet och ev dammsuga en gång till
Plocka upp i barnens rum och dammsuga
Våttorka ALLA golv, men måste köpa en ny mopp först, så det får jag nog göra imorgon.

Rensa A´s garderob... fast då är ett stort problem vart jag ska göra av alla kläder som är för små?

Sen behöver jag någon dag snarast:
Tvätta alla fönster
Torka av alla lister och dörrar
Torka alla fönsterbräden
Städa alla köksskåp, särskilt skafferiet och skåpet med alla bra-att-ha-saker (skålar, byttor, ugnsformar, glasslådor... ett sånt där skåp som håller sig städat och fint typ...en vecka?)

Sommarstädning istället för vårstädning tydligen.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0