.kvällsrapport

Bara ett litet inlägg innan jag ska sätta mig i soffan en stund och läsa. Fast jag borde egentligen sova... äh.

K somnade själv idag igen. Det finns ett bra knep. Han vill ju alltid ha en massa bilar i sängen, och när böckerna är lästa och lampan är släckt försöker han ibland smygleka lite med dem. Så jag brukar säga att han gärna får leka med dem en liten stund innan han ska sova, men då får han somna själv.
"Gå, mamma!" säger han då.
Idag när jag tittade till honom hade han somnat mitt i leken och hade famnen full av bilar.

Nu har jag även kollat upp tågtider och bestämt tåg. P får köpa biljetterna till mig imorgon så slipper jag åka in till stan. Jag får vara hemma och städa lite istället, jippi.

Och så har jag kommit på en födelsedagspresent till mamma. Det är skitsvårt att komma på, och jag har inte tid att gå på stan nu så jag måste bestämma något och köpa det innan tåget går på onsdag. Men nu vet jag iallafall en grej. Det finns säkert roligare saker att få och hon har säkert fått detnågon gång innan, minns inte om jag har gett det men säkert mina syskon. Men det får bli så ändå, jag tror hon blir glad.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0