.hundbajs och skogsbrand

Nämen titta här!
Ytterligare en brand, som vi såg! Känns ju helt sjukt. Det brinner ju hela tiden. Varje dag läser man ju om nya radhus som brunnit ner och massor av människor som förlorat sina hem. Är det 3-4 stycken nu? Eller fler?
Så på sätt och vis känns det lite löjligt när jag skriver om våra små-bränder här, för det är ju ingenting i jämförelse. Men ändå, på TVÅ dagar har jag sett två bränder. Varför varför varför är folk inte lite mer försiktiga när det är snustorrt ute?

Idag var det när vi hade varit ute. Var i en lekpark och hörde brandbilar. Sedan skulle vi gå till affären och när vi gick på bron såg vi två brandbilar och två ambulanser som körde ut från gatan till vänster nedanför bron - gatan utanför vår gata. Men de måste kört fel eller något, för när vi tittade till höger såg vi lååångt borta bakom husen en massa rök och eldslågor som gick högt. Hm jag skäms lite för att vara en av de där nyfikna, men vi tog faktiskt en liten sväng förbi... då var det redan släckt. Skogsbrand bakom ett garage.

Vi var ute i hela tre timmar idag. Underbart härligt. Var först i en annan lekpark och barnen hade kul. Jag fick mindre kul när jag skulle tömma mina skor på sand och upptäckte att jag klivit i något som måste varit hundbajs blandat med gräs och lyckades få det på ena fingret. BLÄ! Fick sticka hem och tvätta händerna med tvål (tre gånger) och sprita dem. Därefter gick vi och köpte glass innan vi gick till lekpark nr 2, gick halvvägs till affären, tog svängen förbi branden, gick till affären och så hem.


Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0