.fullbokad helg

Jag orkar inte skriva så mycket, men det blir några ord om helgen som var.

Fredag, midsommar:
Vi hade planerat en picnic i slottsskogen, men eftersom det skulle regna så åkte vi till Universeum först. Det var jag och barnen, deras mormor och T. P var hemma och magsjuk :(

Det var jättekul på universeum, barnen tittade på fiskar och hajar (A kallade dem spöken när de simmade ovanför huvudet på henne)



och ormar. De klappade en stor groda i plast och hoppade in i hajgapet på väggen.
Vi såg tyvärr inga apor.
Sedan lekte de massa i upplevelserummet (eller vad det nu hette) och K älskade polisbilen och lastbilen. A älskade bollarna hon hittade.

Vi tog en kort sväng till slottsskogen efteråt, fast vi åt bara glass och kastade en snabb blick på midsommarstången. K var trött och ville åka hem, så vi åkte hem.

Lördag:
Besök av peters mamma, pappa, farmor, bröder och en av brorsornas tjej. När de kom så sov A, och jag väckte henne efter en stund. Hon var så blyg! Säkert över en halvtimme ville hon bara sitta i min famn och gömma ansiktet mot min hals. Sedan piggnade hon till och lekte med alla och var jätteglad och social. K var också lite blyg i början, men det släppte snabbt och han visade upp alla sina bilar.

Söndag: Idag var jag och K på bio! För första gången för K. Vi såg på Lilla spöket Laban- spökdags. K tyckte nog det var roligt. Han åt upp halva sin chokladrulle innan filmen ens hade börjat, och sedan satt han i mitt knä det mesta av den. På väg hem somnade han lite på spårvagnen. Tröttis. Jag såg på någon reklam att det ska komma en film om Mamma Mu - det blir nästa biobesök har jag bestämt!

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0