.ett skrytinlägg

Detta är ett skrytinlägg om min duktiga lilla tös A.  20½ månad är hon nu, och snart blöjfri. Förutom när vi är ute och när hon sover. Kissa på pottan klarar hon galant, och hon säger inte ens till alltid. Ibland så upptäcker jag bara att det är kiss (eller hiss, som A säger) i pottan, eller så kommer hon gåendes med den för att visa.
Bajsandet har det varit sådär med, hon har visat att hon vill och hon har försökt, men det har inte funkat. Förrän idag.
"Bassa potta! Bassa potta!" sa hon och jag följde med henne dit. När hon var klar tittade hon i pottan och sa "Omm" vilket betyder orm. Det garvar jag fortfarande åt.

Just nu leker hon med en studsboll. Först hade hon en blå, men den försvann någonstans. Då hittade hon en gul. Sen kom hon och sa att bollen var borta, och jag tittade lite men hittade den inte. Då kom hon dragandes med en stol innefrån vardagsrummet men fick den inte över tröskeln. Jag fattade inte riktigt vad hon skulle ha stolen till, tills jag upptäckte att hon kastat upp bollen på fönsterbrädan, där hon inte kunde nå den.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0